سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هوا را از من بگیر، پنیر لیقوان را نه!

  • کد خبر: ۲۹۵۰۲
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
هوا را از من بگیر، پنیر لیقوان را نه!
درباره تبلیغ پنیر توسط مجری برنامه «دستپخت» که بدجور دامنش را گرفت
فرانک باباپور/ شهرآرانیوز- حتما سامان گلریز و برنامه‌های آشپزی سر ظهرش را می‌شناسید، مخصوصا تبلیغاتش را وسط برنامه و در حین آشپزی از برند ماهیتابه و قابلمه گرفته تا برند مواد غذایی‌ای مثل ماست و پنیر و ماکارونی.
اصلا این تبلیغات یکی از مشخصه‌های اصلی یک برنامه آشپزی با مخاطب خانم است. برند‌ها هم ترجیح می‌دهند تبلیغاتشان را بریزند توی همین برنامه‌ها که مخاطب اصلی شان پای آن‌ها می‌نشیند. اما همان سامان گلریز معروف به تبلیغات هم طوری تبلیغ نمی‌کرد که برند دیگری را خراب کند؛ کاری که سید وحید حسینی، مجری برنامه «دستپخت»، انجام داد و باعث شد موجی از انتقاد را علیه خودش راه بیندازد.
حسینی در یکی از برنامه ها، برای تبلیغ پنیر سنتی یکی از برند‌های لبنیات، پنیر لیقوان را که همه ما با آن خاطره داریم زیر سؤال می‌برد و رعایت بهداشت در ساخت پنیر کارخانه‌ای را با ساخت پنیر لیقوان به شکل سنتی مقایسه می‌کند و می‌گوید پنیر لیقوان به شکل غیر بهداشتی ساخته می‌شود. همین موضوع باعث شد موجی از انتقادات علیه او با هشتگ #پنیر_لیقوان راه بیفتد که بیشتر آن‌ها هموطنان ترک زبان ما بودند. مثل آن کاربری که نوشته بود: «بیزیم پنیریمیزین قدمتی / سیزین تاریخیزدن چوخدی.» کار به جایی رسید که هم وطنانمان در آذربایجان فکر کردند مشکلی با مردم ترک وجود دارد و این کار عمدی بوده است و این برداشت‌ها باعث شد به جایی برسند که برند پنیر معرفی شده در برنامه را تحریم کنند و هشتگی هم برای تحریم بزنند.
اما واکنش اصلی به این اتفاق را نماینده مردم تبریز، روح ا... متفکر آزاد، داشت که در توئیتی نوشت: «طعم پنیر لیقوان محصول قرن‌ها تجربه زیست طبیعی مردمان سالم آذربایجان است. با توصیه یک مجری آشپزی نه تنها پنیر لیقوان حذف نمی‌شود، بلکه ممکن است محصولات شرکت مربوط دیگر سر سفره‌ها نیاید. با اقتصاد بومی منطقه بازی تجاری نکنید.» که خود این توئیت هم واکنش‌هایی به دنبال داشت؛ یک طرف کسانی که موافق بودند و طرف دیگر کسانی که سطح دغدغه یک نماینده را بالاتر از این می‌دانستند که درمورد برند یک پنیر توئیت و درموردش حرف بزند. اگر پنیر لیقوان را در گوگل سرچ کنید به صفحه ویکی پدیای آن می‌رسید که آن را مشهورترین پنیر سنتی آذربایجان معرفی کرده است؛ پنیری که در روستای لیقوان، واقع در دامنه شمالی سهند، از توابع تبریز، تولید می‌شود. شاید همین اصالت چندین ساله آن که با مردم آذربایجان گره خورده، باعث واکنش‌های زیاد مردم آذربایجان به حرف‌های مجری برنامه شده است. هشتگ‌های حمایتی از پنیر لیقوان و تهدید به تحریم برند تبلیغ شده، کار را به جایی رساند که شرکت تولیدکننده در صفحه اینستاگرامش توضیحاتی داد و نوشت: «در پی صحبت‌های مجری برنامه دستپخت، آقای وحید حسینی، که موجب دلخوری بخشی از هم میهنان عزیز آذربایجانی شده بود، ایشان در برنامه زنده قرعه کشی روی خط آمدند و از همه عزیزانی که دچار دلخوری و ناراحتی شده بودند عذرخواهی کردند.» مجری برنامه هم از طرف خودش پستی ویدئویی منتشر کرد که در آن از همه مردم عذرخواهی کرده بود: «هم وطنان عزیز از اینکه ناخواسته و بدون اینکه قصد این کار رو داشته باشیم، باعث کدورت خاطر شما شدیم، از همه شما عزیزان معذرت می‌خواهیم.» حالا نه اینکه ما بخواهیم موضوع را ادامه بدهیم و از کسی حمایت الکی بکنیم، ولی ویدئوی برنامه را که دیدیم، اصلا شبیه ناخواسته بودن نبود. شاید همین باعث شده است مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیخیال موضوع نشود و شکایتی با موضوع تخریب پنیر لیقوان را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->